Prowadzisz działania online dla Twojego hotelu, ale nie widzisz większych efektów? Czujesz, że mogłeś popełnić gdzieś błąd, ale nie jesteś pewien, co poszło nie tak? Sprawdź, czy odpowiednio zadbałeś o 3 filary strategii digital dla Twojego obiektu.

Strategia online dla różnych branż kładzie największy nacisk na inne elementy. Właściciele sklepu online powinni najwięcej uwagi poświęcić samej platformie zakupowej, osoby oferujące usługi z kategorii beauty skupiają się przede wszystkim na prezentowaniu efektów swojej pracy w social media. A czym powinny zająć się osoby dbające o markę hotelową?

1. Strona www

Funkcjonalna, nowoczesna i przyjazna użytkownikowi strona WWW to absolutna podstawa strategii online Twojego hotelu. To na niej potencjalny klient pozna Twoją ofertę, przejrzy galerie obiektu i pokoi, sprawdzi ceny i dokonaj rezerwacji.

Jeśli formularz rezerwacji nie będzie czytelny (lub nie będzie działał!), cennik trudny do znalezienia i zrozumienia, strona nie będzie poprawnie wyświetlać się na wszystkich rodzajach urządzeń, a na dodatek zabraknie danych kontaktowych, musisz liczyć się z tym, że użytkownik zrezygnuje z Twojego hotelu i zainteresuje się ofertą konkurencji. 

Strona WWW to wizytówka hotelu. Musi być czytelna i atrakcyjna wizualnie, a przede wszystkim zachęcać do rezerwacji.

Raz na jakiś czas warto przeprowadzić zewnętrzny audyt strony www. Przygotuj zlecenie dla wybranej agencji marketingowej i dowiedz się, czy Twojej stronie niczego nie brakuje. Czasami wystarczy drobna zmiana, żeby użytkownikom łatwiej było przeglądać Twoje treści. 

Pamiętaj również o jakości publikowanych materiałów. Lepiej zrealizować profesjonalną sesję zdjęciową hotelu, jego wnętrz i otoczenia, niż umieścić na stronie niedbałe zdjęcia, które nie zaprezentują Twojego obiektu z najlepszej strony. Zadbaj także o poprawność językową i stylistyczną samych tekstów – nie chcesz przecież, żeby użytkownicy znaleźli błędy na Twojej stronie. 

2. Serwisy bookingowe i turystyczne

Serwisy rezerwacyjne, porównywarki cen, portale turystyczne – to miejsca, które musi uwzględnić Twoja strategia online. Zanim potencjalny klient pozna Twoją markę, najczęściej przegląda zbiorcze wyniki na jednym z tego typu serwisów. To tam może nastąpić pierwszy kontakt z Twoim hotelem. 

Zadbaj o to, żeby informacje i zdjęcia Twojego hotelu w serwisach rezerwacyjnych były aktualne i zachęcały do wyboru Twojej oferty.

Obecność na takich platformach to zwiększenie zasięgu Twojej marki hotelowej. Uzupełniając swoją ofertę, skrupulatnie zaznacz wszystkie udogodnienia, na jakie klient może liczyć podczas pobytu w Twoim obiekcie. Pamiętaj – nie ubarwiaj rzeczywistości! Odstępstwa od faktycznego stanu hotelu na pewno zostaną wytknięte w opiniach gości.

3. Social media

Trzeci, ale wcale nie najmniej ważny, filar strategii online Twojego hotelu to obecność i działania w mediach społecznościowych. Konta w social media pełnią kilka ról: to miejsce, w którym użytkownicy szukają informacji o Twoim obiekcie, wchodzą z Tobą w interakcje, a na dodatek oczekują rozwiązań spraw związanych z obsługą klienta (BOK). 

Komunikacja Twojej marki hotelowej w social media powinna być regularna i spójna z nadrzędną strategią marketingową. 

Połączenie aspektów wizerunkowych i sprzedażowych to najlepszy sposób na budowanie rozpoznawalności marki i zwiększanie liczby rezerwacji. Dzięki sprawnym działaniom w social media podtrzymasz zainteresowanie ofertą wśród dotychczasowych klientów i przyciągniesz nowych.

Żeby się to udało, publikuj oryginalne i atrakcyjne treści systematycznie, rozmawiaj z obserwującymi Twoje konta i nie ignoruj sytuacji kryzysowych. Zalecamy także wsparcie działaniami reklamowymi – pozwolą one dotrzeć z komunikatem do nowych osób z Twojej grupy docelowej.

Potrzebujesz profesjonalnej pomocy w promocji Twojego obiektu hotelowego online? Skontaktuj się z nami!


Autor: Julia Rup

Senior Content Designer
Posiada wieloletnie doświadczenie w planowaniu i realizacji komunikacji marek w mediach społecznościowych. Branże beauty i HORECA to jej koniki.