Miasto Kraków – Obecność marki w mediach społecznościowych

Miasto Kraków

Obecność marki w mediach społecznościowych

O kliencie:

Kraków jest najcenniejszą i najbardziej rozpoznawalną polską marką miejsca. Niezwykła oferta turystyczna miasta sprawia, że corocznie odwiedzany jest przez miliony osób z całego świata.

Cel projektu:

Budowanie rozpoznawalności Krakowa przede wszystkim wśród turystów zagranicznych.

Kluczowe elementy usługi:

  • Strategia obecności marki w mediach społecznościowych
  • Wielokanałowa komunikacja social media
  • Międzynarodowa komunikacja w języku angielskim
  • Obsługa Klientów marki w mediach społecznościowych (BOK)
  • Reklama Facebook, Instagram, Twitter

Efekty:

  • Wzrost liczby fanów na Fanpage'u o 114%.
  • Wzrost zaangażowania w treści publikowane przez markę o 135%.
  • Wzrost średniej dziennej liczby osób, do których dotarła komunikacja marki o 253%.
  • Dotarcie z komunikatem marki do dedykowanych grup turystów zagranicznych wskazanych w strategii rozwoju miasta.
  • Budowanie wizerunku Krakowa jako atrakcyjnej marki turystycznej.
  • Budowanie wizerunku marki otwartej oraz gościnnej poprzez liczne interakcje z fanami i turystami.

Przebieg:

Działania prowadziliśmy zgodnie ze strategią komunikacji, którą przygotowaliśmy na bazie analizy potrzeb osób z grupy docelowej.

Marka obecna jest na Facebooku, Instagramie i Twitterze. Jako że treści miały być kierowane przede wszystkim do zagranicznych turystów, komunikacja odbywała się głównie w języku angielskim.

Podstawą komunikacji były atrakcyjne wizualnie zdjęcia prezentujące turystyczne uroki Krakowa w różnych aspektach (kulturalnym, edukacyjnym, lifestylowym, historycznym itd.). Poprzez systemy reklamowe Facebook Ads i Twitter Ads treści skutecznie docierały do określonych rynków zagranicznych.

Kanały społecznościowe to niezwykle ważna platforma kontaktu z turystami. Służyliśmy pomocą osobom zainteresowanym przyjazdem do Krakowa oraz zachęcaliśmy rozmówców do dzielenia się pozytywnymi opiniami, wspomnieniami i fotografiami z miasta.

Multimedia:





Gotowi
do współpracy?