Miasto Kraków – Obecność marki w mediach społecznościowych
Miasto Kraków
Obecność marki w mediach społecznościowych
O kliencie:
Kraków jest najcenniejszą i najbardziej rozpoznawalną polską marką miejsca. Niezwykła oferta turystyczna miasta sprawia, że corocznie odwiedzany jest przez miliony osób z całego świata.
Cel projektu:
Budowanie rozpoznawalności Krakowa przede wszystkim wśród turystów zagranicznych.
Kluczowe elementy usługi:
- Strategia obecności marki w mediach społecznościowych
- Wielokanałowa komunikacja social media
- Międzynarodowa komunikacja w języku angielskim
- Obsługa Klientów marki w mediach społecznościowych (BOK)
- Reklama Facebook, Instagram, Twitter
Efekty:
- Wzrost liczby fanów na Fanpage'u o 114%.
- Wzrost zaangażowania w treści publikowane przez markę o 135%.
- Wzrost średniej dziennej liczby osób, do których dotarła komunikacja marki o 253%.
- Dotarcie z komunikatem marki do dedykowanych grup turystów zagranicznych wskazanych w strategii rozwoju miasta.
- Budowanie wizerunku Krakowa jako atrakcyjnej marki turystycznej.
- Budowanie wizerunku marki otwartej oraz gościnnej poprzez liczne interakcje z fanami i turystami.
Przebieg:
Działania prowadziliśmy zgodnie ze strategią komunikacji, którą przygotowaliśmy na bazie analizy potrzeb osób z grupy docelowej.
Marka obecna jest na Facebooku, Instagramie i Twitterze. Jako że treści miały być kierowane przede wszystkim do zagranicznych turystów, komunikacja odbywała się głównie w języku angielskim.
Podstawą komunikacji były atrakcyjne wizualnie zdjęcia prezentujące turystyczne uroki Krakowa w różnych aspektach (kulturalnym, edukacyjnym, lifestylowym, historycznym itd.). Poprzez systemy reklamowe Facebook Ads i Twitter Ads treści skutecznie docierały do określonych rynków zagranicznych.
Kanały społecznościowe to niezwykle ważna platforma kontaktu z turystami. Służyliśmy pomocą osobom zainteresowanym przyjazdem do Krakowa oraz zachęcaliśmy rozmówców do dzielenia się pozytywnymi opiniami, wspomnieniami i fotografiami z miasta.
Multimedia:

Gotowi
do współpracy?
Ostatnio na blogu
- Skąd brać darmowe, legalne grafiki na użytek social media? 17 grudnia 2019
- Świąteczny marketing na Facebooku – pomysły na wpisy [część 2] 9 grudnia 2019
- Świąteczny marketing na Facebooku – pomysły na wpisy [część 1] 3 grudnia 2019
- Black Friday Marketing [część 3] – inspiracje i najlepsze praktyki 25 listopada 2019
- Black Friday Marketing [część 2] – promocje, które kochają Polacy 7 listopada 2019
Bądźmy w kontakcie
ul. Kalwaryjska 5/8,
30-509 Kraków
e-mail: kontakt@option.pl
telefon: +48 500 120 684