Nasz worek z prezentami zdaje się nie mieć dna! Oto drugi zestaw inspiracji do postów wizerunkowych, aktywacyjnych i sprzedażowych dla wszystkich grzecznych social media marketingowców.

Zawsze głodni jakościowych inspiracji na wpisy? Sprawdzicie naszą pierwszą listę pomysłów na świąteczny marketing na Facebooku.

1. User Generated Content

Treści powiązane z marką produkowane przez Fanów zawsze są w cenie, bo w najlepszy sposób potwierdzają popularność firmy i dobre relacje pomiędzy stronami.

W Święta zmotywuj odbiorców do produkcji contentu o odpowiedniej tematyce. W przypadku dobrze zorganizowanych społeczności powinno wystarczyć zwykłe wezwanie do działania. Jeżeli nasi Fani są bardziej leniwi, warto skorzystać z konkursu. Atrakcyjna nagroda skutecznie pobudzi do działania.

Wygenerowanie UGC to tylko część sukcesu. Należy go następnie elegancko wpleść we własną komunikację. Przesłane przez Fanów zdjęcia można np. opublikować w formie albumu na Facebooku. W ten sposób marka nie tylko wzmacnia przekaz, ale też doceniania swoich odbiorców.

2. Gwarancja dostawy

Bardzo pożądane zobowiązanie marki w okresie świątecznym, bo nic tak nie denerwuje Klientów jak braki w zaopatrzeniu i problemy z dostawami.

Komunikacja dodatkowego profitu w postaci gwarancji terminowej dostawy to dobry sposób na przekonanie wahającego się Klienta.

3. Sonda

Sonda to kolejny sposób na wzmocnienia głosu Fanów w komunikacji marki i poznaniu ich zdania na wybrane – w tym wypadku świąteczne – tematy.

Wideo jest atrakcyjne, ale bywa bardziej wymagające w realizacji. Prostsze wersje sondy można przeprowadzić np. przy pomocy głosowania reakcjami.

Format wideo polecamy biznesom posiadającym „fizyczną” lokalizację. Sklepy mogą zadawać pytania odwiedzającym ich Klientom, restauracje i hotele skierują mikrofony ku gościom, a korporacje śmiało mogą w ten sposób promować swoich pracowników.

Dobra sonda nie wymaga obecności Piotra Cyrwusa.

4. Głosowanie

Głosowanie przy pomocy reakcji ma bardzo niski próg wejścia. Dzięki temu to prosty i skuteczny sposób generowania zaangażowania na Fanpage.

5. Pytanie

Kolejna bazowa forma budowania zaangażowania, która dobrze sprawdzi się w kontekście świąt. Warto zapytać Fanów o emocje i świąteczne porady.

Szybka i kreatywna moderacja pozwoli zamienić pojedyncze odpowiedzi w dłuższe konwersacje generujące jeszcze więcej zainteresowania.

6. Ciekawostka

Boże Narodzenie to święto z długą historią, obrosłe w wydarzenia, postacie, konteksty i rytuały. Warto wyciągnąć z tego bogatego zbioru informacje do zaprezentowania Fanom.

7. Akcje niestandardowe

Jeżeli chcesz szczególnie mocno wyróżnić się podczas Świąt to Twój świąteczny marketing powinien postawić na działania mniej standardowe.

Nasza propozycja to partyzanckie akcje z ukrytą kamerą. W okresie świątecznym sprawdzą się działania o pozytywnym, budzącym emocje charakterze.

Jeżeli zbyt rozleniwiają Cię Święta, to my z chęcią zajmiemy się Twoją komunikacją. Wszystkie świetne marketingowe opcje dla Twojego biznesu znajdziesz tutaj.

Jeżeli naszła Cię chęć na współpracę, to zapraszamy do kontaktu!


Autor: Marcin Pluskota

Strateg komunikacji w Option
Szanuje komunikację  opartą na rzetelnej analityce. Tylko taka ma sens i przynosi spodziewane efekty. Od ponad 5 lat, wierny tej zasadzie, projektuje skuteczne rozwiązania komunikacyjne dla biznesu, instytucji, regionów i miast. Swoją wiedzą i doświadczeniem wspierał takie marki jak FFiL Śnieżka SA, Skanska SA, sieć hoteli Ibis, sieć Restauracji Olimp, BOŚ Bank.