Ho, ho, ho! Mamy dla Ciebie treściwy zestaw pomysłów na publikacje wizerunkowe, aktywacyjne i sprzedażowe. Dzięki naszej pomocy Twoja świąteczna komunikacja będzie pyszna jak czerwony barszcz z uszkami.

Święta to wizerunkowa i biznesowa szansa dla Twojej marki, a media społecznościowe to świetny nośnik komunikacji. Dlatego warto zadbać o jakościowy świąteczny marketing na Facebooku. Tutaj wkraczają nasze pomysły. Korzystaj do woli.

1. Życzenia

Klasyk, który musiał otworzyć naszą listę. W podstawowym wariancie wpisujemy na grafice pocztówkowe życzenia, jeżeli chcemy być ambitniejsi – wpisujemy naszą markę lub produkty w świąteczny kontekst i wykorzystujemy bardziej wystawne nośniki jak animacja lub wideo.

2. Przepis kulinarny

Kto choć raz nie luzował paska na święta? Jedzenie jest jednym z kluczowych świątecznych tematów. Przepis kulinarny to świetna propozycja dla marek spożywczych i gastronomicznych. Warto zdecydować się na danie, do którego wykonania potrzebne są produkty z naszej oferty.

3. Oferty sezonowe

Ramy Bożego Narodzenia tworzy tradycja, ale co roku można zaobserwować też nowe zachowania. Ściślejsze dopasowanie asortymentu do potrzeb Klientów w tym czasie to dobry pomysł na świąteczny marketing dla branży HORECA.

Dane przekonują, że Polacy coraz częściej wybierają chociażby Święta poza domem – zamiast lepienia pierogów i śpiewania kolęd decydują się np. na szusowanie po stoku, czy smażing w ciepłych krajach.

4. Świąteczna promocja

Święta to nie tylko jedzenie, to też zakupy świąteczne. Według danych Deloitte Polacy w zeszłym roku planowali wydać średnio 1168 złotych na świąteczne zakupy. 45% poszło na prezenty, a 44% na produkty spożywcze.

Dane potwierdzają więc, że Święta to okres wzmożonego wydawania. Wiesz to ty, wie to (niestety) Twoja konkurencja. Dlatego należy zrobić wszystko, by podnieść atrakcyjność własnej oferty. Wszelkiego rodzaju motywatory zakupowe to jedna ze skuteczniejszych (i prostszych) metod działania.

5. Konkurs

Podobnie jak każda inna okazja, Święta to dobra okazja do organizacji tematycznego konkursu. Zadanie oraz nagrody konkursowe należy dopasować do kontekstu.

Pamiętaj, że konkurs to nie tylko fajna zabawa, a narzędzie, które powinno pomóc Twojej marce w realizacji celów biznesowych. Należy więc mocno zastanowić się nad jego mechaniką.

5. Świąteczna atmosfera

W tym punkcie skoncentrujemy się nie na konkretnym typie publikacji, a na odpowiedniej tonacji. Komunikacja emocjonalna to dobry sposób generowania zaangażowania w mediach społecznościowych. Święta to czas, w którym jesteśmy szczególnie podatni na emocjonalne uniesienia.

Zadbaj więc, by Twoja komunikacja w tym okresie była nasycona świątecznymi odwołaniami. Kanon symboli jest znany: śnieg, szopka, choinka i gwiazdy (itp. itd.). Pozostaje tylko kreatywnie wpleść te znaki, we własne działania.

6. Akcja z influencerem

Święta to czas, w którym wszystkie marki prężą swoje komunikacyjne muskuły. Jednym ze sposobów wybicia się przed peleton jest uatrakcyjnienie swojego przekazu przez kolaborację z influencerem. W przypadku marek, które mają problem z generowaniem emocji, taka współpraca jest szczególnie korzystna.

Spożytkowanie osoby wpływu jest oczywiście dowolne. Musi pasować do kontekstu świąt, marki i grupy docelowej.

7. Społeczna odpowiedzialność

Święta to czas predestynowany do czynienia dobra. Nawet twardzi, biznesowi gracze mogą wtedy pokazać swoje empatyczne, miękkie podbrzusze.

W komunikacji warto wtedy eksponować swoją prospołeczną stronę. Do najprostszych działań należy udział w dużych, popularnych akcjach charytatywnych (Świąteczna Paczka i podobne).

Następne pomysły w kolejnej części poradnika „Świąteczny Marketing na Facebooku”. Premiera wkrótce!

Jeżeli zbyt rozleniwiają Cię Święta, to my z chęcią zajmiemy się Twoją komunikacją. Wszystkie świetne marketingowe opcje dla Twojego biznesu znajdziesz tutaj.

Jeżeli naszła Cię chęć na współpracę, to zapraszamy do kontaktu!


Autor: Marcin Pluskota

Strateg komunikacji w Option
Szanuje komunikację  opartą na rzetelnej analityce. Tylko taka ma sens i przynosi spodziewane efekty. Od ponad 5 lat, wierny tej zasadzie, projektuje skuteczne rozwiązania komunikacyjne dla biznesu, instytucji, regionów i miast. Swoją wiedzą i doświadczeniem wspierał takie marki jak FFiL Śnieżka SA, Skanska SA, sieć hoteli Ibis, sieć Restauracji Olimp, BOŚ Bank.